Case

LEGO Sales
Procesoptimering

Opgave

LEGO Gruppen er en international koncern med stor fokus på vækst og markedsudvikling. De skandinaviske hovedmarkeder oplevede et stagnerende salg, hvorfor der var behov for at skabe øget fokus på kunder og resultater i Key Account og Field Sales.

Metode

Sælgerne udarbejdede i flere workshops et ledelsessystem baseret på principper fra Lean, Performance Management og Balanced Scorecard, der sikrede en proaktiv opfølgning på resultater og videndeling indenfor de enkelte salgsteams.

Resultat

Det nye ledelsessystem medvirkede til at vende udvikling i Skandinavien til positive salgsresultater og højere kundetilfredshed. Ligeledes styrkede det samarbejdet mellem salgsledere og sælgere samt mellem sælgerne i de enkelte teams.

Kontakt Excellento

Ønsker du at vide mere om Excellentos ydelser, og hvordan jeg kan hjælpe din virksomhed, så kontakt mig på tlf. +45 26518072 eller på teddy@excellento.dk

Har du spørgsmål??

10 + 12 =